Hvorfor har vi givet vores branche så tåbeligt et navn som Facility Management?

Vil begrebet facility management overleve digitaliseringen, eller skal det erstattes af et bredere workplace management begreb eller noget helt tredje. Vi lægger op til debat om, hvordan vi italesætter vores profession, og gør os relevante på direktionsgangen – også efter digitaliseringen.

Kl. 11:30 Hvorfor har vi givet vores profession så tåbeligt et navn som Facility Management?
v/Chris Moriarty, Director of Insight, IWFM

Kl. 11:50 Følelser æder regneark til morgenmad
v/Jesper Troels Jensen, medejer, partner og formand RHETOR.DK & Jakob Moltsen, Head of Group Workplace Management, NKT

 

Lad det aldrig være en tilfældighed, hvad du bruger af ord for at beskrive FM

Chris Moriarty
Director of Insight, IWFM (indlægget holdes på engelsk)

Ord er vigtige og det er ved hjælp af dem, man kan definere sig selv, et fag og en hel branche. Prøv at forestille dig du er til et middags selskab, og din bord dame/herre spørger dig: "hvad laver du til dagligt?" I langt de fleste tilfælde, er det svært at forklare med få ord, hvad FM er. Og det kommer meget hurtigt til at handle om mopper og bygninger - for det er det, omverdenen som regel kan forholde sig til.

Andre brancher, som fx IT og HR, har formået at brande sig selv, og ved hjælp af ord, er det ikke svært for omverdenen, at forstå hvad de står for og hvad deres funktion er i organisationen. Der skal FM også hen. I hans indlæg tager Chris Moriarty vores måde at kommunikere på op, og kommer med interessante vinkler, der kan få os til at tænke over hvordan vi brander FM ved hjælp af ord - se evt. videoen for en forsmag på hans indlæg.

 

Følelser æder regneark til morgenmad

Jesper Troels Jensen
medejer, partner og formand RHETOR.DK

Jakob Moltsen
Director, Head of Group Workplace Management, NKT

Vi taler bl.a. om, hvordan vi italesætter FM fremover. Det er et grundvilkår, at "følelser æder regneark til morgenmad" og at "for en hammer ligner alle søm". Så hvis du vil gøre dig forståelig overfor direktionen og verdenen omkring, og så må du forstå, hvad der virkelig bekymrer alle dine stakeholders.

Jesper Troels Jensen1Jakob Moltsen1

 Læs mere her