Faglig viden
tablet-menu
Faglig viden
mobile-menu

Søg artikler

59 artikler

Du får en god idé eller har et problem du skal forelægge ledelsen, så der kan blive taget en beslutning. Hvordan gør man det, og hvad gør man ikke? Som driftsperson kan det være svært at komme ud over rampen. Her får du en guide til at komme i gang med business cases, så dine budskaber trænger igennem på direktionsgangen.
8. juli 2019
Den bevaringsværdige boligejendom Ryesgade 25, beliggende tæt ved søerne i København, har gennemgået en renovering, hvor det stærke fokus på bæredygtighed medførte, at projektet har opnået DGNB bæredygtighedscertificering. Den smukke æstetiske københavnerejendom der oprindeligt er opført i 1906 og registreret med en SAVE Værdi på 4[1],  står derfor nu som et monument, som eksemplificerer et renoveringsprojekt, hvor bygherrens samt lejernes ønsker og hensyn til miljøet går op i en højere enhed. Tirsdag den 23. april fik bygherren Drost Fonden overrakt det fysiske bevis i form af en DGNB sølvplakette af Green Building Council Denmarks direktør.
24. april 2019
Digitaliseringen og fokus på totaløkonomi ændrer radikalt forudsætningerne for byggeriet fra start til slut. Hvordan kan di digitale muligheder være med til at optimere værdiskabelsen
2. april 2019
Arealer som rammer for velfærdsproduktion, beslutningstagernes oplevelse/vinkel på arealoptimering set i samlet kommunalt perspektiv. Præsentation fra Nanna Krog-Meyer, økonomidirektør, Gladsaxe Kommune
4. februar 2019
Data fra energimærker har en stor værdi og kan bruges til at optimere beslutningsgrundlaget for energiforbedringer. Ny platform gør dataene nemt tilgængelige og brugbare for bygningsejere.
10. januar 2019
Arbejdet med at modtage, kvalitetssikre og organisere dokumentationen ved afleveringen af et byggeri er en stor udfordring i mange FM-organisationer. DTU Campus Service har derfor i samarbejde med Dalux udviklet et nyt digitalt afleveringsværktøj. Det sparrer ressourcer og øger kvaliteten.

26. november 2018
DFM netværks digitaliseringsudvalg står bag en ny hvidbog om FM som digital forandringsagent. Bogen blev præsenteret på en konference i november, hvor forfatterne bag præsenterede nogle af deres synspunkter og konklusioner.

22. november 2018
Ejendomsadministratoren Newsec Datea har i 2018 testet en app, der skal give alle lejere nem og hurtig adgang til at få løst opgaver i ejendommen. Appen giver bedre service og hurtigere opfølgning, men udløser ikke nødvendigvis besparelser på kort sigt.
29. oktober 2018
Gentofte har længe villet digitalisere styringen af kommunens mange bygninger, men droppede planer om en stor ”schweizerknivsløsning” til fordel for en modulbaseret FM-løsning. Det er gået hurtigt med at indføre systemet, og der er et stort potentiale i at digitalisere sin FM, sagde chefen for Gentofte Ejendomme på et erfa-møde for FM-brugere.
23. august 2018
Regionens renoveringsanalyse trak overskrifter i dagene omkring Kr. Himmelfart.
Pludseligt var aviserne fulde af artikler om, at Region Hovedstadens bygninger var
i alarmerende dårlig stand og ved at falde ned om ørerne på patienter og personale.
Anledningen var offentliggørelse af Region Hovedstadens renoveringsanalyse,
der kortlagde bygningsmassens tilstand, samt det økonomiske efterslæb set
fra et tilstandsbaseret perspektiv (artikel i FM UPDATE #4/2017). I denne artikel
fortælles om den fremadrettede indsats for at renovere regionens ejendomme.
1. august 2018
1 ... 6   

                     

                     

 

Annoncer