Faglig viden
tablet-menu
Faglig viden
mobile-menu

Søg artikler

59 artikler

Serviceaftaler for tekniske installationer - hvilke konsekvenser kan det have for virksomhederne at tage let på dette?

I min tid som bygningskonstruktørstuderende er jeg gentagne gange blevet opmærksom på en tilbagevendende problematik omkring serviceaftaler for tekniske installationer. Særligt under en praktikperiode i en rådgivende ingeniørvirksomhed blev jeg præsenteret for eksempler på, hvor bekosteligt det kan være, hvis driftsorganisationer negligerer serviceaftalerne, og disse får lov til at løbe år for år uden at blive udfordret på økonomi, ydelser og dokumentation.
12. juni 2018
HVILKE KONSEKVENSER KAN DET HAVE FOR VIRKSOMHEDERNE AT TAGE LET PÅ DETTE?

I min tid som bygningskonstruktørstuderende er jeg gentagne gange blevet opmærksom
på en tilbagevendende problematik omkring serviceaftaler for tekniske
installationer. Særligt under en praktikperiode i en rådgivende ingeniørvirksomhed
blev jeg præsenteret for eksempler på, hvor bekosteligt det kan være, hvis
driftsorganisationer negligerer serviceaftalerne, og disse får lov til at løbe år for år
uden at blive udfordret på økonomi, ydelser og dokumentation.
31. maj 2018
Hvis du som FM-er synes, at dit job både er under forandring,
besværligt og heldigvis også dejligt fuldt af
muligheder, så er du ikke alene. Den udvikling vi oplever
i FM branchen, oplever man tilsvarende i de øvrige
supportfunktioner som HR og Finans.
31. maj 2018
Vi har en tendens til at betragte FM systemer som det der kan redde os. Når vi har det implementeret, så har vi styr på det. Men ligesom alt andet IT, så er det ikke bare at ”sætte stikket i” og så er du flyvende. Markedet for FM systemer er stort, og det kan være svært at navigere i hvilken løsning – og hvilken leverandør man skal vælge. Her kan du læs lidt om de mest almindelige system typer.
24. november 2017
Hvis Facility Management skal bevæge sig fra at være vicevært over ejendomsadministrator til strategisk samarbejdspartner, skal FM tale direktionens sprog. Første skridt er at underbygge jeres argumenter med eksempler, der flugter med organisationens eksistensgrundlag, så I taler direkte til de handlekraftige beslutningstagere på direktionsgangen.
1. november 2017
At finde den rigtige balance mellem de opgaver, man selv varetager, og de opgaver, som man udliciterer, er en stadig vigtigere funktion for de FM ansvarlige. Derfor er det også en overordentlig interessant rapport, som VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd – netop har udgivet.
5. september 2017
Stadig flere virksomheder samler alle supportfunktionerne i én stor enhed –
også kaldet Global Business Services (GBS). Jens Sønderkær fra Deloitte fortalte
på årskonferencen om udviklingen og gav et bud på fremtidens udfordringer.
1. august 2017
Hvad kan FM lære af andre supportfunktioner som finans, kommunikation og
HR. Det var udgangspunktet for en paneldebat på årskonferencen.
1. august 2017
Udviklingen inden for specielt IT betyder, at inden for de seneste 10 år er der sket en revolution: I dag behøver man nødvendigvis ikke sidde ved et bestemt skrivebord et bestemt sted. I stedet arbejder vi alle steder: i toget, i bilen, derhjemme på café m.m. Den moderne arbejdsplads er fleksibel, virtuel og papirløs. Arbejdstid og fritid er smeltet sammen, man arbejder, så det passer ind i forhold til hverdagen og man tilpasser hverdagen til arbejdet.
30. juni 2017
EY har netop afleveret den mest omfattende analyse af facilities management i de danske kommuner nogensinde og den korte historie lyder: FM koster 15 mia. kr. om året i de 98 kommuner, og der kan spares 3,4 mia. kr., men det kræver at kommunerne udvikler ”modne” FM organisationer, der kan arbejde professionelt og strategisk ud fra kerneforretningens strategi og vision.
29. juni 2017
   1  2 ... 6   

                     

                     

 

Annoncer