Faglig viden
tablet-menu
Faglig viden
mobile-menu

Søg artikler

26 artikler

DFM netværks digitaliseringsudvalg står bag en ny hvidbog om FM som digital forandringsagent. Bogen blev præsenteret på en konference i november, hvor forfatterne bag præsenterede nogle af deres synspunkter og konklusioner.

22. november 2018
Viden udvikler sig hele tiden. Før var verdens største virksomheder fra olieindustrien. Idag er verdens største virksomheder ikke længere olieselskaber, men virksomheder, der udvinder og forarbejder data - de kan, ligesom de store olieselskaber for 100 år siden ændre verdenen som vi kender den for altid.
21. juni 2018
Den digitale transformation forandrer forudsætningerne for alt, vi foretager os,
og påvirker alle brancher. Den pågående digitalisering er en stærk drivkraft i det,
som kaldes den fjerde industrielle revolution. Især inden for Facility Managementområdet
er der et stort potentiale i at lade digitale løsninger effektivisere leverancerne
og muliggør forbedrede kundeoplevelser
1. august 2017
Mange FM’ere kender sikkert til, at det kan være svært at finde tid til fornyelse og
innovation i en travl hverdag. Et samarbejde med en studerende kan være en værdifuld
håndsrækning. Den studerende kan netop være den ekstra ressource, som
har tid og kompetencer til at vurdere om der er grundlag for at ændre praksi
1. august 2017
Digitalisering får afgørende betydning for fremtidens FM, og leverandørerne bliver lige så gode til at bidrage til innovation som interne funktioner. Det er et par af konklusionerne i ny undersøgelse blandt DFM netværks medlemmer.
3. juli 2017
Nomatter the industry, co-creation of value is a hot topic. Marketing specialists swear by it; manufacturers and service providers try to integrate it in their innovation practices; researchers study it. But what is value co-creation, and how does it apply to FM?
1. februar 2017
Ved systematisk at indsamle og analysere data fra bygninger og de mennesker, der færdes i dem, kan FM-organisationen optimere driften og skabe innovation. Og det er ikke så svær at komme i gang med Big Data-eksperimenterne, siger to eksperter.
1. februar 2017
Der er i disse tider et voldsomt fokus på effektivisering af arbejdsgange og forbedring af brugernes oplevelser. Innovation er ikke længere synonym med produktudvikling – der arbejdes eksplicit med udvikling af både oplevelsen og effekten af de processer brugerne gennemlever. Også indenfor det offentlige har tiltag som kvalitetsreformen og brugernes øgede krav til service og fleksibilitet fra det offentliges side skabt et behov for fokuserede forandrings- og innovationprocesser der skal munde ud i bedre offentlig service og mere effektiv udnyttelse af ressourcer.
1. november 2016
I dette nummer bringer vi beskrivelser af mange af indlæggene fra årskonference i april. Konferencen havde tre hovedspor: Big Data, Innovation i Hverdagen og Det Globale Perspektiv.
1. maj 2016
ARBEJDSMÆSSIGE TENDENSER – HVORDAN ARBEJDER VI I FREMTIDEN?
I en globaliseret verden med stor konkurrence og en høj forandringstakt er det nødvendigt med innovation, og her er det en kritisk faktor at have de bedste medarbejdere. Virksomheder skal tilpasse sig skiftende markeder, forskellige økonomiske strukturer og
politiske strømninger.
1. februar 2016
1 ... 3   

                     

                     

 

Annoncer