Faglig viden
tablet-menu
Faglig viden
mobile-menu

Søg artikler

19 artikler

Viden udvikler sig hele tiden. Før var verdens største virksomheder fra olieindustrien. Idag er verdens største virksomheder ikke længere olieselskaber, men virksomheder, der udvinder og forarbejder data - de kan, ligesom de store olieselskaber for 100 år siden ændre verdenen som vi kender den for altid.
21. juni 2018
Nordeas nye hovedkontor, som har fået navnet Nordea Metro Copenhagen, skyder med sin imponerende glasfacade klippestolt og -flot frem bag DR-Byens Metro station i Ørestad Nord.

Bygningen har været i brug i knap et halvt år, og der er tale om et ”state of the art” byggeri, som allerede er nomineret til Building of the year 2018 samt omtalt på diverse medier adskillelige gange.

Vi har talt med en af drivkræfterne bag indretningen af Nordeas nye domicil, Trine Thorn, som har budt os indenfor til en rundvisning samt en snak om, hvad det nye hovedkontor kan, hvordan det imødekommer forventningerne til fremtidens arbejdsplads samt hvilke overvejelser, der er blevet gjort undervejs.
2. marts 2018
Udviklingen inden for specielt IT betyder, at inden for de seneste 10 år er der sket en revolution: I dag behøver man nødvendigvis ikke sidde ved et bestemt skrivebord et bestemt sted. I stedet arbejder vi alle steder: i toget, i bilen, derhjemme på café m.m. Den moderne arbejdsplads er fleksibel, virtuel og papirløs. Arbejdstid og fritid er smeltet sammen, man arbejder, så det passer ind i forhold til hverdagen og man tilpasser hverdagen til arbejdet.
30. juni 2017
EY har netop afleveret den mest omfattende analyse af facilities management i de danske kommuner nogensinde og den korte historie lyder: FM koster 15 mia. kr. om året i de 98 kommuner, og der kan spares 3,4 mia. kr., men det kræver at kommunerne udvikler ”modne” FM organisationer, der kan arbejde professionelt og strategisk ud fra kerneforretningens strategi og vision.
29. juni 2017
Kontorlejemålet, er en ressourcekrævende post, ved at dele omkostningerne op blandt mange virksomheder, opnås der store besparelser for den enkelte virksomhed. Det giver virksomhederne en bedre udnyttelse af ressourcerne, giver fleksibilitet og gør det muligt for mindre virksomheder, at have et professionelt set up i kraft af reception, mødelokaler, kantiner m.m.
29. juni 2017
Et hus er ikke bare en vigtig del af virksomhedens identitet. Huset er også rammerne for arbejdet med de udfordringer virksomhederne tumler med; kundefokus, effektivisering, sikkerhed, samarbejde på tværs af faggrupper eller noget helt andet. FM kan være en vigtig medspiller, der byder ind med løsninger der rækker ud over funktionens ansvarsområder.
28. juni 2017
Shared space starter med at se muligheder; En hollandsk far bemærkede at der var et ledigt klasselokale på hans datters folkeskole. Da han var selvstændig slog det ham som et fremragende alternativ til at arbejde hjemme fra – at arbejde på skolen ville spare ham for den tid det tog ham at hente og bringe datteren hver dag. Han foreslog ideen for skolen, som var positivt indstillet og stillede skrivebord, internet og kaffemaskine til rådighed. Lokalet bruges nu af en gruppe af selvstændige forældre, som arbejder løs mens deres børn bliver undervist. Forældrene har fået lov til at benytte lokalet gratis på betingelse af, at de hjælper til med små opgaver i løbet af skoledagen, som for eksempel at stå vagt ved legepladsen i pauserne. Konceptet er efterfølgende blevet udbredt til flere interesserede skoler, og er et rigtig godt eksempel på hvordan man optimerer brugen af en bygning ved at dele lokaler og faciliteter.
1. februar 2015
Flytningen af Nordeas nordiske hovedkontorer er en enestående chance for at organisere arbejdet og arbejdspladserne på en ny måde. Det indebærer bl.a. et farvel til papirbunker og mindre daglig kontakt mellem ledere og medarbejdere.
1. februar 2014
1  2   

                     

                     

 

Annoncer