Faglig viden
tablet-menu
Faglig viden
mobile-menu

Søg artikler

13 artikler

For me, when creating an office, it is about weighing the advantages of each choice we make. Or how I use to put it: that we understand why we choose, what we choose and why we don't choose, what we don't choose
7. juni 2019
I år fører vores facilitator Rolf Ejlertsen os sikkert gennem programmet, der indeholder emnerne: digitalisering, kommunikation, Space Management, disruption og Workplace Management. Udover en række af branchens førende specialister har vi i år inviteret en hjerneforsker, en filosof og en af landets mest erfarne rådgivere i disruption. Tilsammen vil de give os inspiration og nye vinkler til hvordan vi tackler de udfordringer og muligheder teknologien giver os.
25. januar 2019
DFM netværks digitaliseringsudvalg står bag en ny hvidbog om FM som digital forandringsagent. Bogen blev præsenteret på en konference i november, hvor forfatterne bag præsenterede nogle af deres synspunkter og konklusioner.

22. november 2018
NKT har igennem de seneste år skabt en global FM organisation, der med digitale værktøjer er på mod en egentlig Global Business Service-organisation
31. oktober 2018
Viden udvikler sig hele tiden. Før var verdens største virksomheder fra olieindustrien. Idag er verdens største virksomheder ikke længere olieselskaber, men virksomheder, der udvinder og forarbejder data - de kan, ligesom de store olieselskaber for 100 år siden ændre verdenen som vi kender den for altid.
21. juni 2018
Inden foreningens ordinære generalforsamling, som fandt sted den 12. april, bød Trine Thorn fra Nordea Workplace Management os velkommen i Nordeas nye hovedkvarter.

12. april 2018
Vi har en tendens til at betragte FM systemer som det der kan redde os. Når vi har det implementeret, så har vi styr på det. Men ligesom alt andet IT, så er det ikke bare at ”sætte stikket i” og så er du flyvende. Markedet for FM systemer er stort, og det kan være svært at navigere i hvilken løsning – og hvilken leverandør man skal vælge. Her kan du læs lidt om de mest almindelige system typer.
24. november 2017
Digitalisering har i en lang årrække været en betingelse for udvikling i mange organisationer. Der er en tendens til, at FM-systemer italesættes som en løsning, der kan understøtte FM-organisationens behov og samtidig give mulighed for optimering af FM – både i tid og i penge. Der er ingen tvivl om, at et solidt og velfungerende FM-system er løsningen, men det er (som med alle andre IT-projekter) ikke ”bare” at købe en løsning, der kan det hele og forvente, at det med det samme løser alle problemer. At implementere et FM-system kræver et godt forberedelsesarbejde i organisationen, og det kræver, at organisationen er med.
28. juni 2017
Nordea har siden 2013 skabt en ny FM organisation, der helt har ændret, hvordan man arbejder, og i høj grad også ”hvorfor”. Nordea har valgt begrebet ”Workplace Management” og signalerer dermed, at FM hos dem skal forstås i sin bredeste betydning. Workplace Management (WPM) er samlet af Real Estate, FM og intern service og support.
1. februar 2017
The CiB Working Commission on the Usability of Workplaces (W111) has since its inception in 2001 operated as an integrated, international network of researchers, practitioners and organisations. The network was originally formed as a task group (TG51) to investigate the application of an international standard on usability, previously applied in the evaluation of consumer products, to the built environment. The work of W111 extends the work of CiB by taking the perspective of people, organizations and communities who use the built environment. The concepts, methods and tools developed in the usability work, envision an environment that is user-centric, service-driven and value adding by emphasizing the effect of our environments on efficiency, effectiveness and user satisfaction.
1. november 2016
1  2   

                     

                     

 

Annoncer