Formålet med udvalget er, at give alle der arbejder med facilities management en struktureret tilgang til, hvordan de kan arbejde professionelt med de muligheder og udfordringer, som digitaliseringen giver.

De aktiviteter, der er samlet i Facilities Management, bliver ramt dobbelt af digitaliseringen. De virksomheder, workplaces, vi skal supportere, er under stærk forandring og mange steder er forandringerne af ”disruptiv” karakter, når virksomheden skifter fra en gammeldags platform til en digital platform, hvor forsyningslinjerne til kunder, leverandører m.v. skal helt nytænkes. Den proces ender ofte i en helt ny type arbejdsplads, med helt andre behov. Samtidig er det i stadig højere grad blevet muligt at digitalisere FM aktiviteterne. Det giver helt nye muligheder i forhold til at optimere ressourcer og driftsomkostninger, men giver også helt nye muligheder for at kvalificere, hvilken værdi FM skaber.  Udvalget arbejder bl.a. på at skrive en bog, som omhandler digitaliseringen indenfor FM.

Vil du i kontakt med udvalget, kan du altid skrive til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., som er formand for udvalget.

Medlemmer i udvalget:

  • Kim Jacobsen, K-Jacobsen A/S, formand
  • Poul Ebbesen, Rambøll
  • Ulrik Mathiesen, Tivoli
  • Mads Ubbe Beier, Coor
  • Nikolai Randal Petersen, Center for Ejendomme, Region Hovedstaden
  • Mogens B. Andersen, DAB
  • Trine Thorn, Nordea
  • Svend Bie, DFM netværk


Kender du til en interessant digitaliserings-case?
Vi er i øjeblikket ved at samle interessante cases ind til vores digitaliseringsprojekt, og har brug for din hjælp til at finde gode cases, der kan vise både udfordringer og gevinster ved digitalisering.


De cases, vi søger, kan både være små afgrænsede projekter og kan være store projekter, der rækker ud over FM-organisationen. Det afgørende er, at andre kan lære noget af casen – enten i forhold til processen, resultatet, fordelene eller udfordringerne. Du behøver ikke selv beskrive casen – det kan vi godt hjælpe med. Du skal blot skrive til os, hvad casen handler om og hvem der er involveret i den. Du må gerne skrive lidt om, hvad man kan lære af casen i forhold til forandringsprocessen og betydningen af projektet for kerneforretningen. Cases, hvor ikke alt er gået efter planen, er ofte de mest lærerige. Digitaliseringsudvalget arbejder bl.a. på at skabe en digital hvidbog, der skal være grundstammen i en dynamisk platform til videndeling.

Formålet med DFM netværks digitaliseringsprojekt er at give alle, der arbejder med facility management, en struktureret tilgang til, hvordan de kan arbejde professionelt med de muligheder og udfordringer, som digitaliseringen giver.

Vi arbejder med digitalisering i forhold til alle de klassiske FM-områder:

• De rigtige bygninger de rigtige steder
• Den rigtige brug af bygninger og faciliteter
• Den rigtige drift
• Den rigtige servicering af organisationen
• Den rigtige forretningsmodel
• Bæredygtig FM

Du kan skrive eller ringe til Svend Bie, hvis du har forslag til en case, som vi skal kigge nærmere på. Du kan kontakte Svend på telefon 23 80 50 42 eller via mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..